Menu

از رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمودند:
كسى كه مرا دوست دارد بايد اين دو كودك (امام حسن و امام حسين ) را هم دوست باشد چه آنكه خداوند من را به دوست داشتن اين دو امر فرموده است .

 

حضرت على عليه السلام فرمودند:
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: اى على عليه السلام اين دو كودك يعنى حسن و حسين عليه السلام من را منصرف كرده اند از اينكه كسى بعد از ايشان را دوست داشته باشيم ، پروردگارم مرا امر فرمود كه ايشان و كسى ايشان را دوست دارد، دوست داشته باشم .



رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:

هر چيزى در قلب جايگاهى دارد ولى جايگاه اين دو كودك از قلب من هرگز مكان خاصى نيست .
عرض كردم اى رسول خدا تمام قلب شما جايگاه اين دو است ؟
حضرت فرمودند: آنچه بر تو مخفى مانده بيش از آن است كه دانسته اى ، خداوند متعال من را به محبت ايشان امر فرموده است .


ابوذر غفارى فرمود:
رسول خدا صلى الله عليه و آله من را به محبت امام حسن و امام حسين عليه السلام امر فرمود پس من ايشان و كسى كه آنها را دوست داشته باشد دوست دارم زيرا رسول خدا صلى الله عليه و آله ايشان را دوست دارد.


رسول خدا صلى الله عليه و آله را ديدم كه حسن و حسين عليه السلام را مى بوسيد و مى فرمود:
كسى كه حسن و حسين عليه السلام و ذريه اين دو را دوست داشته و ايشان را خالصانه بخواهد آتش دوزخ هرگز صورتشان را نسوزاند اگر چه گناهان آنها به مقدار ريگ هاى بيابان باشد مگر آنكه گناهانشان ايشان را از ايمان خارج كرده باشند.


از رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمودند:
كسى كه مرا دوست دارد بايد اين دو كودك (امام حسن و امام حسين ) را هم دوست باشد چه آنكه خداوند من را به دوست داشتن اين دو امر فرموده است .


رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:
كسى كه مى خواهد به ريسمان محكم خدا كه حضرتش در قرآن از آن ياد كرده چنگ بزند بايد على بن ابى طالب عليه السلام و حسن و حسين عليه السلام را دوست بدارد چه آنكه خداوند متعال از فوق عرش اين دو را دوست دارد.


حضرت ابى عبد الله عليه السلام فرمودند:
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:
كسى كه نسبت به امام حسن وامام حسين عليه السلام بغض داشته باشد روز قيامت خواهد آمد در حالى كه گوشت در صورت نداشته و شفاعت من شاملش نمى شود.


حضرت ابى عبد الله عليه السلام فرمودند:

رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمودند: نور چشمم زنان بوده و گل خوش بوى من حسن و حسين عليه السلام مى باشند.


حضرت صادق عليه السلام در قريه رحبه مى فرمودند:
حسن و حسين عليه السلام دو ريحانه (گل خوش بود) رسول خدا صلى الله عليه و آله مى باشند.


حضرت جعفر عليه السلام فرمودند:
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:
بگيريد ميان (جائى كه كمربسته مى شود) اين مرد انزع (به كسى گويند كه موى هاى دو طرف پيشانى او ريخته باشد) را زيرا او صديق اكبر بوده و تابعين خود را هدايت مى كند و كسى كه بر او سبقت گيرد از دين خدا خارج شود و آنكس كه او را مخذول و ذليل نمايد خداوند نابودش مى نمايد و كسى كه به او متوصل شود به خدا متوصل شده و آن كس كه به ولايتش اخذ نمايد خدا هدايتش نموده و هر كس كه ولايت او را ترك نمايد خداوند گمراهش كند و دو سبط امت من يعنى حسن و حسين عليه السلام كه آن دو فرزندان من هستند از ايشان مى باشند و امام و پيشوايان كه هاديان خلقند و همچنين حضرت قائم مهدى عليه السلام از فرزندان حسين عليه السلام هستند، بنا بر اين ايشان را دوست بدارند و با دشمنانشان دوستى نكنيد كه در اين صورت غضب پروردگار متوجه شما شده و در زندگانى دنيا ذليل و خوار خواهيد شد.


رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:
حسين از من و من از حسين هستم ، كسى كه حسين را دوست بدارد خدا او را دوست دارد، حسين سبطى است از اسباط (يعنى همان طورى كه حضرت يعقوب 12 اسباط داشت و هر كدام سبطى از اسباط بودند، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نيز 12 اسباط داشت كه حضرت سيد الشهداء عليه السلام سبطى از اين اسباط بودند).


از محضر رسول خدا صلى الله عليه و آله بيرون آمده و به صرف طعامى كه مدعو بودم حاضر شدم در آن مجلس حضرت حسين عليه السلام را ديدم كه با اطفال بازى مى كردند، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله دو دست مبارك را باز كرده و او را به پيش خواندند، طفل (حضرت حسين عليه السلام ) شروع به پريدن به اين طرف و آن طرف نمود و پيامبر صلى الله عليه و آله از اين حركات مى خنديدند تا بالاخره او را گرفتند سپس يك دست مبارك را زير چانه اش و دست ديگر را پشت سرش قرار داد و دهان مبارك را روى دهانش ‍ گذارد و او را بوسيد و سپس فرمود:
حسين از من و من از حسينم ، خداوند دوست دارد كسى را كه حسين را دوست دارد، حسين سبطى است از اسباط.


حضرت موسى بن جعفر عليه السلام فرمودند:
رسول خدا صلى الله عليه و آله دست حسن و حسين را گرفته سپس فرمودند:
كسى كه اين دو طفل و پدر و مادرشان را دوست بدارد در روز قيامت با من هم درجه خواهد بود.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا