Menu

امام كاظم عليه السلام فرمودند:
كسيكه امام حسين عليه السلام را زيارت نموده و به حقش عارف و آگاه باشد خداوند گناهان گذشته و آينده اش را مى آمرزد.

 

امام كاظم عليه السلام فرمودند:
كسيكه امام حسين عليه السلام را زيارت نموده و به حقش عارف و آگاه باشد خداوند گناهان گذشته و آينده اش را مى آمرزد.

 

 

 

محضر حضرت ابى عبد الله عليه السلام عرض كردم : مردم روايت نقل مى كنند كه اگر كسى حسين عليه السلام را زيارت كند ثواب يك حج و يك عمره براى او منظور مى شود، شما در اين باره چه مى فرمائيد؟
حضرت فرمودند:
به خدا قسم كسى كه آن حضرت را زيارت كند و عارف به حقش باشد تمام گناهان گذشته و آينده اش آمرزيده مى شود.

 

 

 

محضر حضرت ابى الحسن عليه السلام عرض كردم : مردم با توجه و گريه به زيارت حضرت امام حسين عليه السلام رفته و طعام و غذاى خود را نيز مى آورند شما درباره زيارت آن حضرت چه مى فرمائيد؟
راوى مى گويد: شنيدم كه حضرت فرمودند: اى فائد: كسى كه به زيارت حضرت حسين بن على عليه السلام برود در حالى كه بحق آن جناب عارف باشد گناهان گذشته و آينده اش ‍ را خداوند مى بخشد.

 

 

 

حضرت عبد صالح عليه السلام مى گويد:
بر آن حضرت داخل شده و سلام كرده و محضرش عرض كردم :
فدايت شوم : همه گروه از مردم حضرت حسين عليه السلام رازيارت مى كنند، چه كسانى كه به اين امر عرفان و شناخت دارند (امر ولايت (و چه آنانكه منكر آن مى باشند و نيز زنان سوار مراكب شده و به زيارت آن حضرت مى روند و اين زيارت ها در حالى واقع مى شود كه زيارت كنندگان مشهور و مشخص شده اند كه از دوستان اين خاندان هستند و من چون اين شهرت را در خارج حس كرده و لمس نمودم از رفتن به زيارت خوددارى نمودم ، وظيفه در اينجا چيست ؟
راوى مى گويد:
امام عليه السلام مكث طولانى نموده و جواب من را ندادند سپس روى مبارك به من نموده و فرمودند:اى عراقى اگر آنها خود را آشكار و مشهور نمودند تو خود را مشهور نساز به خدا قسم هيچ كسى به زيارت حضرت امام حسين عليه السلام نمى آيد در حالى كه عارف به حق آن جناب باشد مگر آنكه حق تعالى گناهان گذشته و آينده اش را مى آمرزد.

 

 

 

حضرت ابو عبد الله عليه السلام فرمودند:
كسى كه به زيارت قبر امام حسين عليه السلام برود و به حق آن حضرت عرفان و آگاهى داشته باشد مانند كسى است كه سه حج با رسول خدا صلى الله عليه و آله انجام داده باشد.

 

 

 

ابا الحسن الرضا عليه السلام مى فرمودند:
كسى كه حضرت حسين بن على عليه السلام را زيارت كند در حالى كه به حق آن حضرت عارف و آگاه باشد از هم صحبت هاى حق تعالى بالاى عرش مى باشد، سپس اين آيه را قرائت فرمودند: ان المتقين فى جنات و نهر، فى مقعد صدق عند مليك مقتدر.
)همانان اهل تقوى در باغ ها و كنار نهرها منزل گزينند، در منزل گاه صدق و حقيقت نزد خداوند عزت و سلطنت جاودانى متنعم مى باشند)

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا