Menu

يك روز قبل از فوت مرحوم ميرزاى تبريزى(قدس سره)، يكى از نزديكان كه شخص متديّنى است مى گويد: خواب ديدم كه به مشهد مقدس سفر كرده ام، وارد حرم مطهر حضرت امام رضا(عليه السلام)شدم وليكن مشاهده كردم كه ضريح حضرت موجود نيست. رحلت مرحوم ميرزا(قدس سره)
حجت الاسلام سيد علوى شهركانى بحرانى مى گويد:
يك روز قبل از فوت مرحوم ميرزاى تبريزى(قدس سره)، يكى از نزديكان كه شخص متديّنى است مى گويد: خواب ديدم كه به مشهد مقدس سفر كرده ام، وارد حرم مطهر حضرت امام رضا(عليه السلام)شدم وليكن مشاهده كردم كه ضريح حضرت موجود نيست. از خواب بيدار شده و سخت نگران شدم كه چرا اين خواب را ديدم. فرداى آن روز نزد من (سيد علوى شهركانى) آمد و خواب را تعريف كرد، گفتم: اين خوابى كه ديدى رؤياى صادقه است چون ركنى از اركان حوزه هاى علميه و جهان تشيع به ملكوت اعلى پيوسته است و آن پاسدار و حامى مذهب كه تا حدّ جان در مقابل مشككين و مفترين بر مذهب ايستاد و آن نيست مگر ميرزاى تبريزى(قدس سره) كه ديشب از دنيا رحلت كردند، اين خواب دلالت بر عظمت آن مرد خدايى دارد كه چگونه شب و روز در راه دفاع از كيان تشيع و حريم اهل بيت(عليهم السلام) به خصوص حضرت فاطمه زهرا(عليها السلام) دفاع مى كرد.
سيد علوى شهركانى مى گويد: هرچند كه من با مرحوم ميرزا(قدس سره)ارتباطى نداشتم لكن زياد از مؤمنين در مورد اوصاف و مقام معنوى ايشان شنيده بودم و مى دانستم او يك مرجع به تمام معنا فاطمى است و تمام وجود خود را در راه دفاع از مبانى برحق تشيع فدا نمود و حاضر نبود در هر شرايط با كسى مجامله كند، اين گونه ايستادگى كرد كه در قرن خود تحولى عظيم در تشيع ايجاد نمود و نسل متدين و مؤمن و ولائى تربيت نمود و اين خواب تأكيدى بر عظمت آن شخصيت بزرگوار است.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا