Menu

اواخر ماه ربيع الثانى جهت زيارت مرقد مطهر حضرت معصومه(عليها السلام) وقبر شريف فقيه مقدس، مرحوم ميرزا جواد تبريزى(قدس سره) از تبريز به قم حركت كردم و در حرم مطهر حضور يافتم مرحوم ميرزا(قدس سره) و جريان خوابى از فاطمه زهرا(عليها السلام)
آقاى محمدزاده مى گويد: اواخر ماه ربيع الثانى جهت زيارت مرقد مطهر حضرت معصومه(عليها السلام) وقبر شريف فقيه مقدس، مرحوم ميرزا جواد تبريزى(قدس سره) از تبريز به قم حركت كردم و در حرم مطهر حضور يافتم. بعد از زيارت بى بى، حضرت معصومه(عليها السلام) بر سر قبر شريف مرحوم ميرزا(قدس سره) حاضر شدم، ديدم سيدى معمم در حال بى تابى بر سر قبر مطهر ايشان است. بسيار منقلب شدم وتصميم گرفتم از ايشان در مورد بى تابى اش سؤال كنم. از اين رو بعد از سلام پرسيدم: «شما از كجا تشريف آورده ايد و با مرحوم ميرزا(قدس سره) چه نسبتى داريد؟»
گفت: «من سيد رحيم هستم و از شيراز آمده ام، وقتى تشيع جنازه مرحوم ميرزا(قدس سره) را از تلويزيون مشاهده كردم، بسيار تحت تأثير قرار گرفتم كه در دنيا از اين عالم اين گونه تجليل كرده اند، در آخرت چگونه از او استقبال و تجليل خواهد شد.» مى گويد در اين فكر بودم كه ناگهان شب هنگام در عالم خواب ديدم كه مرحوم ميرزا(قدس سره) لباس سياه به تن دارند و عمامه خود را به صورت تحت لحنك به سر دارند رو به من كرد و جايگاه خود را در آخرت توصيف كرد و فرمود: بعد از اينكه مرا دفن كردند و جمعيت كم كم متفرق شد مشاهده كردم خانمى جليل القدر حاضر شد و مرا مورد استقبال قرار داد و فرمود: «جواد! سالم باشد آن پاهايت كه اسم مرا زنده كردى!» و من در عالم خواب فهميدم كه بى بى دو عالم، فاطمه زهرا(عليها السلام) از ايشان استقبال كرده است و اين طلبه در حالى كه خواب خود را مى گفت سخت بى تابى مى كرد و مى گفت ميرزا(قدس سره) شخص بسيار والايى بوده است، خدا رحمتش كند كه فاطميه از آن اوست.
بعد از اين خواب، قدر و منزلت وجايگاه اين شخص برمن آشكار شد و پى بردم كه ما چه شخصيت نازنينى را از دست داديم. امروز بر سر قبر اين بزرگوار حاضر شدم تا به واسطه قبر مطهرشان تبرك شوم و او را واسطه قرار داده ام. شخصى كه حضرت فاطمه زهرا(عليها السلام)آن جمله را در حقش بگويد، ديگر جايگاهش درآخرت معلوم است و ما چه دير اين علما را شناختيم و چه خسارت بزرگى متوجه ما شده است.

حضرت امام حسن عسکری:
فقر با ما ، بهتر از ثروتمندی در کنار دشمنان ماست.
و کشته شدن با ما بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست.
و ما پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد.
و نور هدایت برای کسی هستیم که خواهان بصیرت از ما باشد.
و نگهبان کسی هستیم که به ما تمسک جوید.
پس هر کس ما را دوست بدارد با ما در درجات والای بهشت خواهد بود.
و آن که از ما جدا شد به سوی آتش خواهد رفت.

برو بالا